Hoofdstuk 6 opdracht marketing

Over dit project

Opdracht 1 Zoeken van informatie

In deze opdracht zoek je relevante informatie voor een onderzoek naar het imago van jouw school.

Doel

Je kunt relevante informatie zoeken.

Opdracht

  1. Zoek op internet en in hoofdstuk 6.2 wat een imago-onderzoek is en hoe je dit aanpakt.

–          Bij een imago onderzoek kun je een spinnenweb methode gebruiken, stel intern de identiteit en de gewenste identiteit toe. Pas daarna de spinnenweb methode toe bij de publiek groep toe dan krijg je een goed beeld.  Je kan ook een osgood schaal gebruiken, daarbij kunnen mensen invullen hoe zij jou keuren.

  1. Geef aan welke doelgroepen betrokken zijn bij jouw school.

–          Aan komende studenten

–          Ouders van aankomend studenten

–          1e jaar studenten

  1. Zoek informatie over elk van deze doelgroepen.

–          Aankomende studenten : zijn opzoek naar een opleiding, maar weten nog niet precies wat. Zij komen bij deze school kijken omdat de creativiteit ze aanspreekt.

–          Ouders van studenten : Naast het oordeel van de aankomend studenten hebben de ouders er ook wat over te zeggen, wat zullen zij er van vinden. Denken ze dat de opleiding bij hun kind past.

–          1e jaar  studenten: laten de aankomend studenten weten wat hun ervaring is met de opleiding. Zij geven misschien net een wat ander beeld bij deze school en opleiding

  1. Verzamel zoveel mogelijk informatie en noteer je bronnen.

–          Bron: uit mijzelf

  1. Bedenk welke andere informatie je nog nodig hebt voor het onderzoek.

 

 

Marketing en communicatie                Periode 4/5

Analyse hoofdstuk 6.2 Imago /identiteit    30 min                                   

  Opdracht 1: Zoeken van informatie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Resultaat

    • Uitleg over imago-onderzoek
    • Informatie over alle doelgroepen die bij school betrokken zijn
  • Andere benodigde informatie

 

 

Categorie
Marketing & communicatie