Hoofdstuk 6 opdracht Marketing

Over dit project

 

Marketing en communicatie                 Periode 4/5

Analyse hoofdstuk 6     30 min                                  

   

Zoeken naar de juiste mix

Als bedrijf moet je de marketinginstrumenten goed inzetten om succesvol te zijn. De juiste mix van deze marketinginstrumenten bepaalt jouw omzet. In de markt wordt er goed op elkaar gelet. Dit heet concurrentieanalyse. Op deze manier leren bedrijven van elkaar wat werkt en wat niet.

Doel

Je kunt aan de hand van externe bronnen vaststellen op welke manier de opleiding Event Management zijn marketingmix inzet. 

Opdracht

    1.  Omschrijf hoe de opleiding zijn marketinginstrumenten inzet. – Zoek op internet op wat marketinginstrumenten zijn. – Zoek via externe bronnen (internet) naar de manier waarop de opleiding Event Managenment zijn marketingmix inzet.
  • Benoem wat deze inzet van marketinginstrumenten Event Management zo uniek maakt. (USP=Unique Selling Point) – Vermeld tevens je bronnen.  – Let op: Google is geen bron! De websites waar google naar doorlinkt wel.
  • Maak een tabel van je bevindingen – Open Word en voeg een tabel van 3 kolommen in het bestand in. – Noteer in de tabel de marketinginstrumenten en beschrijf de USP’s.

Eindproduct

Tabel met overzicht gebruikte marketinginstrumenten

 

Opdracht 4: Analayse met de juiste mix

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marketing mix Omschrijving USP
Product
  • Opleiding event management
  • 3 jarige opleiding
  • Breed werk veld
·         De manier van les geven bied kansen om direct in het werk veld aan de slag te gaan
Prijs ·         Word betaald door middel van een lening of door de ouders ·         /
Plaats ·         Gebouw neus hoor in centrum Leeuwarden ·         Door de school woord een Unique leer plaats aan geboden. Het leer bedrijf bevindt zich midden in het centrum in Leeuwarden.
Promotie ·         Door de studenten van het leer bedrijf

·         Open dagen

·         Website

·         Sub website

·         Film promotie ( studenten )

·         http://www.neushoorn.nl/nl/event/

·         http://www.frieslandcollege.nl/

·

·         De opleiding bied veel vrijwilligers werk en stage uren. De school laat zoveel mogelijk de leerlingen opdrachten regelen zoals het promoten van een open dag. Hier bij word er veel aan de studenten geleerd. Ook word er veel gefilmd in het gebouw omdat de filmers zo promotie spotjes maken voor de school.
Personeel ·         De meeste docenten hebben een breed netwerk in de evenementen branche ·         Op deze manier word je makkelijk in contact gebracht bij mogelijke stage bedrijven.

 

Categorie
Marketing & communicatie